ÁLTALÁNOS KERESKEDELMI ÉS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Kereskedelmi feltételek

1. Hatály

 

Az alábbi feltételek és szabályok rögzítik az isel Hungária Kft. (a továbbiakban Kft.) és partnerei (a továbbiakban Megrendelő) egymás közötti viszonyára vonatkozó feltételeket. Amennyiben az egyes megrendeléseket illetően létrejött szerződések, illetve keretszerződések mást nem tartalmaznak, a létrejött ügyletekre a jelen feltételekben foglaltak az irányadók.

Jelen kereskedelmi feltételektől eltérő megállapodások csak írásos formában érvényesek, amennyiben azokat a felek írásban elfogadták.

 

2. Árajánlat

 

A Megrendelő által kért és részére megküldött árajánlat nem eredményez szerződéskötési kötelezettséget egyik fél részére sem. Az árajánlat, amennyiben nem meghatározott ideig érvényes, nem keletkeztet ajánlati kötöttséget;

Az árajánlat tartalmazza az alábbiakat:

  • HUF-ban megadott nettó ár, amely tartalmazza - a Kft. veszprémi telephelyén történő átvétel esetén - az árunak az átadásig felmerülő minden költségét (csomagolás, szállítás, vámolás, sürgősségi felár)
  • cikkszám, és a termék megnevezése.
  • átadás/átvétel helye
  • fizetési feltételek és a Kft. számlaszáma
  • általános szállítási határidő
  • az érvényesség határideje
  • egyéb.

Az árak a Kft. raktárából történő kiszállításra vonatkoznak, így nem tartalmazzák a jogszabályokban előírt általános forgalmi adót. A megadott nettó áron felül a mindenkor felszámítandó általános forgalmi adó összege külön szerepel az árajánlatban.

A Kft. által forgalmazott árukat és szolgáltatásokat illetően az Internetről, katalógusból, vagy egyéb forrásból szerzett ajánlatok és árak, illetőleg súly-, teljesítmény- és egyéb adatok a Kft-re nézve nem kötelezőek.

 

3. Megrendelés

 

A megrendelés tartalmazza a Megrendelő

§      nevét (cégnév, megrendelésre jogosult személy neve)

§      pontos számlacímét

§      telefon- és faxszámát

§      internetes elérhetőségét

§      az elfogadott nettó árat + Áfa összeget

§      cikkszámot a termék megnevezésével

§      darabszámot

§         az átvétel helyét és módját, ha nem a Kft. telephelyén kívánja az árut átvenni

 

A telefonon történt szóbeli vagy e-mailen küldött megrendelést egyidejűleg írásos úton, eredeti cégszerű aláírással és bélyegzőlenyomattal, postai úton vagy faxon közölni kell minden esetben. Ennek elmaradása esetén a Kft. a megrendelést - a szerződésszegés következménye nélkül – jogosult visszautasítani.

A Kft. árajánlatának írásbeli elfogadása megrendelésnek minősül, s a szerződés az ajánlatban közölt tartalommal, az elfogadás közlésével létrejön.

Kft. nem köteles vizsgálni a Megrendelő képviseletére felhatalmazott, cégbélyegzővel ellátott személy képviseleti/ megrendelési jogosultságának terjedelmét, az ilyen személy nyilatkozata minden körülmények között köti Megrendelőt.

 

Ha a megrendelés bruttó értéke meghaladja a 300.000 HUF-ot, abban az esetben a megrendelés teljesítésének feltétele, hogy a Megrendelő a m e g r e n d e l é s k o r         a bruttó vételár 50%-át átutalja a Kft. felé előlegbekérő levél alapján. Kft. ezután előlegszámlát küld Megrendelőnek. A vételár fennmaradó részét a számla kiállításának dátumától számított 8 napon belül, az áru átvételét megelőzően – átutalással kell kiegyenlíteni.

 

Egyedi megrendelések teljesítésének feltétele, hogy a megrendelő az ajánlatkéréshez mellékelje a gyártáshoz szükséges műszaki rajzot. A megrendelés visszaigazolását követően a gyártáshoz adott műszaki rajz csak a felek egyetértésével módosítható.

 

4. A megrendelés visszaigazolása

 

A megrendelés visszaigazolása véglegesíti a kereskedelmi kapcsolat szerződéses formáját mindkét fél részéről. A Kft. árajánlata tájékoztató jellegű. Az ajánlattétel kötelezővé a Megrendelő írásbeli megrendelésének visszaigazolásával válik.

A visszaigazolás tartalmazza az alábbiakat

  • a HUF-ban megadott nettó ár, amely tartalmazza - a Kft. veszprémi telephelyén történő átvétel esetén - az árunak az átadásig felmerülő minden költségét (csomagolás, szállítás, vámolás)
  • cikkszám és a termék megnevezése
  • átadás/átvétel helye
  • fizetési feltételek
  • teljesítés határideje – naptári hét
  • egyéb.

Amennyiben a Megrendelő az általa kapott ajánlattól eltérő tartalmú megrendelést küld (ideértve a fax-on küldött megrendelőt is), a szerződés a felek között a megrendelés visszaigazolásával jön létre.

 

5. Szerződéstől való elállás

 

A Megrendelő elállhat a megrendelésétől

§         a megrendelt áru értéke 30 %-ának megfelelő mértékű bánatpénz megfizetése mellett, amennyiben az áru raktáron van, illetőleg a gyártás még nem kezdődött meg.

§         a gyártás megkezdését követően, ha a 30 % bánatpénzt és az elállás miatt felmerült teljes kárt egyidejűleg megtéríti.

 

6. Teljesítési határidő

 

A teljesítési határidő időtartama a megrendeléstől számított minimum 6 hét, de a szállításra, illetve teljesítésre megszabott határidő csak abban az esetben kötelező Kft.-re nézve, ha azt a visszaigazolásában kifejtetten igazolta.

Ilyen esetben sem felel azonban Kft. olyan, tőle független körülmények miatt a teljesítésben bekövetkezett késedelemért, amelyek a visszaigazolás megtörténtének időpontjában megfelelő gondossággal sem voltak előreláthatóak, s amelyeket bekövetkezésükkor ésszerű intézkedésekkel nem lehetett kiküszöbölni vagy elhárítani.

A teljesítési határidő a Kft. részéről teljesítettnek tekintendő, ha legkésőbb a visszaigazolás szerinti határidőt megelőző munkanapon Megrendelőt írásban, ill. akadályoztatás esetén, telefonon értesíti arról, hogy a megrendelt áru a Kft. székhelyéről elszállítható.

A Kft. jogosult a részletteljesítésre és az áru visszaigazolt határidő előtti átadására, mely határidőről köteles a Megrendelőt értesíteni, aki az árut szintén köteles haladéktalanul átvenni a megbeszélt időpontban, de legkésőbb az értesítéstől számított 5 munkanapon belül. Megrendelő köteles a Kft. székhelyére megfelelő fuvareszközt kiállítani és az árut késedelem nélkül elszállítani.

Az átvétel, ill. az elszállítási határidő elmulasztása esetén a mulasztás bekövetkeztével a kárveszély azonnal átszáll a Megrendelőre, így Megrendelőnek a Kft. jogosult kötbért felszámolni, melynek mértéke 10-30 nap között napi 1.500 HUF. Amennyiben a Megrendelő 30 nap után sem gondoskodik az áru átvételéről és elszállításáról, úgy jelen kereskedelmi és szerződési feltételek 5. pontja lép életbe.

Mintadarabok, illetve egyedi megrendelések esetén a teljesítési határidő mindenkor külön megegyezés tárgyát képezi.

A szállítási határidő akkor teljesül, ha a lejáratkor a szállítás tárgya a Kft.-t már elhagyta vagy a szállítási készenlétet Megrendelővel már közölték. A szállítási határidő egyedi esetben történő be nem tartása nem jelent automatikusan késedelembe esést és nem jogosít reklamációra, sem kártérítésre.

 

7. A teljesítés helye, módja

 

A teljesítés helye a Kft. telephelye ( 8200 Veszprém, József Attila utca 38.).

A Megrendelő a termék átvétele során köteles meggyőződni a megrendelés szerződés szerinti teljesítéséről, amit a szállítólevél vagy a számla harmadik példányának aláírásával igazol.

A gép, berendezés működőképességét, a beüzemelés elvégzését a Műszaki teljesítési jegyzőkönyvben mindkét fél aláírásával igazolja.

A megrendelt gép, berendezés Kft. telephelyén történő átvétele a Megrendelő vagy annak megbízottja jelenlétében (a továbbiakban átvevő ) történik.

A Kft. telephelyén történő beüzemelés költségeit az ár tartalmazza. Kft. fenntartja magának a jogot, hogy a postázás és csomagolás költségeit kiszámlázza.

A Kft. telephelyéről való elszállításról a Megrendelő gondoskodik, s ugyancsak ő viseli ennek költségeit.

A megrendelt áru postai küldeményként való feladását 1 kg súlyig és 10 ezer Forint értékig vállalja Kft. Megrendelő írásbeli kérésére és kockázatára. A postai utánvét esetében a postai költségeket a Megrendelő a kézbesítőnek fizeti a küldemény kézhezvételekor. Az áruk biztonságos, jól bevált csomagolásban kerülnek feladásra.

A Megrendelő által megjelölt helyszínen történő átadást a Megrendelő külön írásban köteles igényelni. Ebben az esetben az átadás költségei a Megrendelőt terhelik.

Felmerülő költségek pl.:

         szállítás a Kft. veszprémi telephelyéről a megrendelő által meghatározott telepítési helyre

         útiköltség és szállás költség

Vásárolt gép és Szoftver esetén az oktatás az átadás napján történik a Kft. telephelyén, egyéb megegyezés hiányában.

Az oktatás egy alkalommal történik, minden további igény esetén az oktatás feltételeiről a felek megállapodnak.

Szoftver vásárlása esetén az installálás elvégzésében a Kft. megállapodás szerint segítséget nyújt. Amennyiben nem a Kft. szállítja a PC-t, a Kft. nem vállal felelősséget arra az esetre, ha a számítógép, illetve az operációs rendszer hibájából nem telepíthető a vásárolt szoftver az adott számítógépre.

 

8. Árak

 

A Kft. által megadott árak az UniCredit Bank valuta-eladási árfolyamától függően módosulhatnak.

 

9. Fizetési feltételek

 

A fizetési feltételeket a mindenkori rendelésigazolás, illetve a számla tartalmazza.

Ha a megrendelés bruttó értéke nem haladja meg a 300. 000 HUF-ot, abban az esetben a teljes összeget a számla kiállításának dátumától számított 8 napon belül – átutalással kell kiegyenlíteni.

 

A bruttó 300.000 HUF-ot meghaladó megrendelések esetén a megrendelés teljesítésének feltétele, hogy a Megrendelő a megrendeléssel egyidejűleg a bruttó vételár 50%-át teljesíti a Kft. felé.

A megrendeléskor a Megrendelő a Kft. –től előlegbekérő levelet kap, melyre befizeti a vételár 50%-át. A Kft. az előleg banki jóváírását követően előlegszámlát állít ki a Megrendelő részére.

A fennmaradó összeg átutalását a számla kiállításának dátumától számított 8 napon belül, és az áru átvételét megelőzően köteles a Megrendelő teljesíteni, mivel a fizetés megtörténtét legkésőbb az átvétellel egyidejűleg igazolni kell.

A teljes vételár kifizetése a Kft. visszaigazolásában foglaltak szerint, ill. Kft. számlája alapján banki átutalással HUF-ban történik, ha nincs írásbeli eseti fizetési megállapodás.

A teljesítés napja az a nap, amelyen a bank a Kft. kontóján jóváírta a teljes vételár összegét.

A fizetéssel kapcsolatosan felmerülő bankköltséget a Megrendelő viseli.

Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő minden megkezdett hónap után a mindenkori törvényes jegybanki alapkamat kétszeresét, mint késedelmi kamatot köteles a hátralékos összegen és az esetleges árfolyamváltozásból adódó veszteségen felül megfizetni.

           Az áru/termék teljes árának kifizetéséig az áru/ termék a Kft. tulajdonát képezi, a Megrendelő nem jogosult az áruval rendelkezni, harmadik személynek azt továbbadni, kölcsönadni, vagy bármely módon megterhelni.

A Kft. fenntartja a jogot arra, hogy ismételt vagy 30 napot meghaladó tartamú fizetési késedelem esetén további áruszállítást csak készpénz ellenében teljesítsen. Ha a Kft. a vételár megfizetésére halasztást adott és a Megrendelő késedelmesen fizet, úgy a halasztás időtartamára a mindenkori törvényes késedelmi kamat 4%-kal növelt mértékének megfelelő kamatot köteles megfizetni az esetleges árfolyamváltozásból adódó veszteségen felül.

Az átadott áruval kapcsolatos semmilyen reklamáció sem jogosítja fel Megrendelőt a vételár kifizetésének megtagadására.

 

10. Szavatosság, jótállás

 

A Kft. szavatol azért, hogy az általa szállított áruk megfelelnek a szerződésben meghatározott minőségi feltételeknek.

 

A jótállást csak az eredeti tulajdonos veheti igénybe, az más felhasználóra nem ruházható át.

A Megrendelő a teljesítéstől számított alábbi elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági jogait a gyártási és az anyaghibákból eredő meghibásodásokra.

Mechanikai alkatrészek: 12 hónap

Motorok vezérlések (kivéve a megmunkáló motorok): 12 hónap

Megmunkáló-motorok: 6 hónap.

 

Nem tartoznak a jótállás körébe a karbantartások, a természetes elhasználódásra visszavezethető meghibásodások. A garanciális igény haladéktalan érvényesítésének elmulasztásából eredő károkra a garancia nem vonatkozik, valamint az ebből eredő következményekért (mint pl. személyi sérülés) a Kft. felelősséget nem vállal.

 

Nem érvényesíthető a jótállási igény ha:

  • ha a hiba rendeltetésellenes tárolás, szállítás vagy szakszerűtlen használat következménye (pl. figyelmetlenség, bepiszkolódás vagy elhanyagolt karbantartás, nem az előírtnak megfelelő hálózati feszültségre történt rákapcsolása, a készülék védőburkolatának eltávolítása))
  • A terméket a szakszervizen kívül más már javította, vagy mechanikusan beavatkozott.
  • A készülék javítása lehetetlenné válik a Kft. működési körén kívül álló okból (az elektromos hálózat túlterhelése, természeti katasztrófa, stb.)

A jótállási jogosultság abban az esetben is megszűnik, amennyiben bárki által a készüléken bármiféle átalakítás vagy módosítás történik, amely ellentétben áll a készülék eredeti, rendeltetésszerű funkciójával. A jótállási jogosultság továbbá nem érvényesíthető még abban az esetben, amikor olyan, a rendszeres használat miatt az elhasználódásnak kitett alkatrészekről van szó, melyek cseréje szükséges és elengedhetetlen a készülék megfelelő működéséhez.

Valamennyi leszállított termék térítésmentesen javítandó vagy cserélendő Kft. választása szerint, ha a hiba a kockázatviselés átszállásának időpontját megelőzően keletkezett. Ezen szavatosság a gyorsan kopó alkatrészekre nem vonatkozik.

Megszűnik továbbá a szavatosság, ha Megrendelő vagy harmadik személy a Kft. előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül a vezérlésben/szoftverben változtatást eszközölt, akkor is,

ha a hiba a változtatással nem érintett részben keletkezik.

 

Csak az üzembiztonságot veszélyeztető és a tetemes károk elhárításához szükséges, azonnali sürgős esetekben jogosult Megrendelő - Kft. előzetes beleegyezésével - arra, hogy a hibát maga kijavítsa, vagy harmadik féllel kijavíttassa. Ez akkor is irányadó, ha Kft. a hiba elhárításával késedelembe esett. Ha Megrendelő vagy harmadik személy a hibát szakszerűtlenül javítja ki, úgy Kft. az ebből eredő következményekért nem felel.

Kft. nem vállal szavatosságot a következő esetekben:

- alkalmatlan vagy szakszerűtlen alkalmazás, illetve tárolás,

- Megrendelő vagy harmadik fél által végzett hibás szerelés,

- önhatalmú üzembe helyezési kísérlet vagy módosítások,

- természetes elhasználódás,

- hibás vagy hiányos kezelés,

- olyan kémiai, elektromos, stb. hatások, amelyeket Kft. nem tud befolyásolni,

- nem rendeltetésszerű használat, illetve Kft. katalógusában és a kezelési utasításban megadott üzemeltetési körülmények be nem tartása.

Megszűnik továbbá a kellékszavatosság, ha Megrendelő vagy harmadik személy Kft.

előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül különösképpen a vezérlésben/szoftverben változtatást eszközölt, akkor is, ha a hiba a változtatással nem érintett részben keletkezik.

 

11. Reklamáció

 

A nyilvánvaló tévedések, nyomtatási-, számítási-, gépelési és számolási hibák Kft. -re nézve kötelezettséget nem jelentenek, illetve Megrendelő ezekre kártérítési igényt nem támaszthat. Az áru mennyiségileg és minőségileg az árut kísérő szállítólevél, ill. számla adatai szerint tekintendő átadottnak és átvettnek. Ezt követően, tehát az áru átvétele után a szállítólevél ezzel kapcsolatos megjegyzéseinek hiányában Megrendelő nem jogosult semmilyen utólagos reklamációra..

Megrendelőt az átvett áruval kapcsolatban megvizsgálási kötelezettség terheli.

A nem rejtett -megvizsgáláskor nyilvánvalóan megállapítható- hibákért szavatossági igényét Megrendelő legfeljebb az árunak a Kft. székhelyén történt átadás átvételétől számított 48 órán belül, ill. rejtett hiba esetén 15 napon belül jelentheti be jogérvényesen. Rejtett hibának minősül az áru mindazon minőségi hibája, amely az áru ki- csomagolásakor alapos átvizsgálás ellenére sem állapítható meg.

 

A reklamációt írásban, az áru azonosítására alkalmas adatokkal, valamint a hiba pontos leírását, mértékét és felfedezésének körülményeit is tartalmazó megfelelő okirati bizonyítékokkal alátámasztva (azaz a fuvarozó, vagy rejtett hiba esetén semleges minőségvizsgáló szerv jelenlétében felvett jegyzőkönyv csatolásával) kell bejelenteni. Megrendelő a reklamáció rendezéséig az árut nem jogosult felhasználni/értékesíteni, azonban köteles a hibás terméket, vagy alkatrészt egyidejűleg a Kft. részére saját költségén visszajuttatni, hogy a reklamált árut a Kft. képviselője megtekinthesse, megvizsgálhassa, vagy megvizsgáltathassa.

Hibás teljesítés esetén a Kft. a hibás terméket kijavítja, vagy szükség esetén kicseréli, s gondoskodik annak a Megrendelő részére történő visszaszállításáról. Hibás teljesítés esetén a Kft. viseli a hibás termék gyártótól való beszállításával, vagy beküldésével kapcsolatos költségeit és a Megrendelő visszaszállítással kapcsolatos költségeit.

 

Ha a hiba nem javítható, illetve a Kft. a hiba kijavítását nem tudja vállalni, vagy a hiba kijavításának költségei a megrendelés költségein felül vannak a Megrendelő elállhat a szerződéstől.

 

A Kft. a Megrendelő által módosított termékekre nem vállal garanciát.

 

Amennyiben a Megrendelő által hibásnak mondott termék utóbb mégsem bizonyul hibásnak a beszállítás és a visszaszállítás teljes költsége a Megrendelőt terhelik.

 

12. Gép és szoftver alkalmazásának és üzemeltetésének támogatása

 

Eseti beérkező megrendelés alapján az alábbi költségek merülnek fel:

  • Óradíj (12000 HUF+Áfa)
  • Kiszállási díj (80 HUF/ km+Áfa)

 

Átalánydíjas konstrukció alapján egyedi megállapodás szerint min. 6 hónap időtartamra.

 

13. Egyéb rendelkezések

 

Nagytételű vásárlás, vagy törzsmegrendelő esetén a felek a fentiekben rögzítettektől eltérően is megállapodhatnak.

 

14. Felelősségkorlátozás

 

A szállítás minden esetben Megrendelő kockázatára történik. A kockázatviselés – még

részszállítás esetében is – a kiszállítással és az átadás-átvétellel száll át Megrendelőre. Ez

akkor is érvényes, ha Kft. az odaszállítást és az üzembe helyezést vállalta.

A Kft. felelőssége nem terjed ki közvetett következményi, valamint előre nem látható károkra, továbbá termeléskiesésből, esetleges piacvesztésből vagy bármely egyéb hasonló okból kimutatható elmaradt haszonra.

A Kft. szavatossági kártérítési vagy bármely egyéb felelőssége összegszerűségében semmilyen körülmények között sem haladhatja meg az adott szerződés keretében megrendelt és/vagy leszállított áruk számla szerinti értékét.

 

15. Biztosítás

 

A Kft. csak akkor köteles az árut biztosítani, vagy az áru biztosításának költségeit viselni, ha a szerződésben ezt kifejezetten elvállalta. Megrendelő kérésére és költségére Kft. biztosítást köt a szállítmányra lopás, törés, szállítási, tűz- és vízkár, valamint egyéb biztosítható kockázatok ellen.

 

16. Jogviták rendezése

 

Ha az ajánlatból, vagy a megrendelés visszaigazolásából más nem következik a Kft. és a Megrendelő között létrejött ügyletből adódó esetleges vitás ügyek rendezésére a Veszprémi Városi, illetve a Veszprém Megyei Bíróság kizárólagosan illetékes.

Amennyiben fenti feltételek valamelyike nem felel meg a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek s ez okból érvénytelen, ez nem eredményezi az egyéb feltételek érvénytelenségét. A Kft. az érvénytelen feltételeket amennyiben jogszabályilag lehetséges, olyan érvényes új kikötésekkel pótolja, amelyek az elérni kívánt célhoz a legközelebb állnak és a felek igényeinek, akaratának megfelelnek.

 

Jelen általános kereskedelmi és szerződési feltételek - 5 oldalon - elválaszthatatlan részét képezi a Kft. által kiadott ajánlatnak, illetőleg a megrendelés-visszaigazolásnak.  

 

Veszprém, 2012. június 15.